Tuesday, April 26, 2011

thaks :)

Posted by atirah mutaza at 10:22 AM 2 comments
hye kowang,hari nie activity ira ialah g jwab exam paper ELP . .
hahaha. .
then skarang nie ira x leh tido ar. .
patutnya klu x leh tdo study ARB. .
tpi laen yg ira buat. .
hehehe. .berblogger la pulok. .nie ira nak share skit. .
semlm ira join 2 group nie. .best sngat. .

Group Blogger Tercinta

&

Group Blogger Perak

thanks to group blogger nie dua coz membuatkan semakin ramai 
owang follow blog ira. .
Especially to Abg Fadil yang tolong links kan blog ira . .
nie blog abg fadil
thanks sesngat,ira hepy snagt coz dpat join group kowang. .

10 Perkara Kalau Lelaki Cakap

Posted by atirah mutaza at 8:02 AM 3 comments
1.Kalau lelaki kata: oklah wak, kita sembang lain kali yek
   Maknanya: memang kami bz pon.takde nk kias ape-ape.

2.Kalau lelaki kata: tak pe, saya tak kisah.
   Maknanya: memang kami tak kesah pon sebenarnye.takde nk perli or sinis-sinis.

3.Kalau lelaki kata:  kita kawan aje lah ekk..saya memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je. 
   Maknanya: sebab lame sgt bkawan.dah tbiase.so,x leh nk develope feeling more than a friend.takde sbb laen.mase nak    dulu,korg yg jual mahal sape suruh kan.sori la ea.

4.Kalau lelaki kata: eh....u call ekk?sori.ttdo td.
   Maknanya: ye,memang kami tdo pon.

5.Kalau lelaki kata: lain kali je la kita keluar, i bz la sekarang ni...nanti i free i call u, kay?
   Maknanya: kami ade byk keje yang tertangguh.tolong la pham.jgn la pk -ve sgt.ape pon yg kami buat,utk future.

6.Kalau lelaki kata: i sebenarnya tak la memilih sangat.
   Maknanya: mmg kami tak memilih pon.kami pilih perempuan yg sedap mate kami memandang je.x semestinye kene                lawa.

7.Kalau lelaki kata:i tak kisah penampilan u macamana pun.
   Maknanya: jangan la mekap sgt doe.pnat nau tggu.

8.Kalau lelaki kata: lain kali kita keluar lagi ekk? i kena balik cepat la...ada hal..
   Maknanya: memang lepas ni aku nk lg keluar ngan kau.

9.Kalau lelaki kata: saya suka perempuan yg mcm ni...mcm tu..bla...bla. ..bla..
   Maknanya: saya tipu je.saya tak kesah pon.lelaki tak detail nk pilih ape2 pon.saje nk bg awak mrajok.sbb awak somel        ble mrajok.kihkihkih

10.Kalau lelaki kata:u keje kat mana? as what?
    Maknanya:mintak-mintak la keje biase2 je.kalau keje besau.taste pon besau gak.hantaran besau.demand musti tggi     pnye.nk jage standard la kate kan.


*punye la senang nk pham ayat lelaki.direct je kan.so,jgn pk bukan-bukan ea.tata~

Bila Lelaki Benar-Benar Jatuh Cinta

Posted by atirah mutaza at 7:55 AM 0 comments
"Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini,tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya.Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Untuk melihat lelaki menangis amatlah payah".


Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat ialah:

1. Dia bersungguh2 melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.
3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
10. Dia menjadi org yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.
13. Dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya.

16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya .
17. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya .
20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

21. Dia menganggap kekasihnya sebagai org yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
 23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan .

Tidak semestinya tepat, namun banyak yang tepat mengenainya…cbe perhatikan kekasih anda dengan teliti...kite cbe buat kajian sendiri sejauhmana kebenarannya...=)

Thursday, April 21, 2011

Just For You Fatin Iffa Sazali

Posted by atirah mutaza at 10:21 AM 2 comments
hari nie besday
kawan baik aq
iaitu
Fatin Iffa Sazali
so,i want to do the special entry 
for the pretty sweet


to ifa ;)

happy birthday
sweet 19
ambik la kek nie n makan tau. .
special ira wat kan untuk ifa. .
hehehe
hope you'll achieve ur goal in life
& success in study.
semoga panjang umur n di murahkan rezeki. .
always hepy k. .


Hope our friendship were lasting forever..

iloveyou


Monday, April 18, 2011

salahkah aku!!

Posted by atirah mutaza at 10:45 AM 2 comments
mendung di langit tidaklah sehebat
 mendung di hati ku ketika ini
lebat hujan di luar sana
tidaklah sehebat tangisan 
di jiwaku ini 
pernahkan kau cuba mengerti
perasaan yang bergelumang di sanubari

aku cuba menghamparkan permaidani hati
pada yang sudi mengerti dan menghargai
ternyata persinggahan yang diberi
hanyalah sementara
setelah dihampiri aku ditinggalkan pergi

salahkan aku meminta
secebis rasa kasih dan sayang 
dalm setiap penantian 

beribu 
kesetiaan dan 
kejujuran dicurahkan 
hinggaa tak 
berpenghujung

namun akhirnya 
aku ditinggalkan
tanpa kata dan berita 
bagai terkapai di tengah lautan

untukmu sayang

Posted by atirah mutaza at 10:38 AM 0 comments
aku masih disini
terfikir dan termenung
dalam dakapan malam 
merenung arah tujuan

menyusuri masa yang berlalu
berjalan mengukir kenangan
tangis,tawa,sedih dan gembira
semuanya bersatu dalam perasaan

aku masih disini
menanti dan berharap 
andai aku bisa 
memeluk bayangmu
mendakap kasihmu
dalam keheningan malam ini
aku lah insan yang paling bahagia

Apa itu Cinta

Posted by atirah mutaza at 9:52 AM 0 comments
Cinta itu perasaan jiwa semulajadi.Ia adalah fitrah yang menjadi salah satu sifat manusia.Ia wujud bila hati tertarik kepada yang dicintainya itu penuh emosi dan gembira kerana itu.
Dalam memenuhi keperluan untuk puas dalam cinta,manusia menghadapi krisis nilai.Insan yang mula jatuh cinta akan bersungguh untuk mencapai kepuasan dalam cinta itu. Ada yang menjadi buta dan kabur nilai akibat bercinta. Tapi bagi yang bijaksana mereka mendambakan cara yang sesuai dan mulia untuk memenuhi keperluan cintanya itu. Insan sebegini ingin hidup yang bersih dan penuh taqwa.
Sifat Cinta 
Cinta itu suci,mahal dan tinggi tarafnya.Sifat cinta itu sempurna.Jika tidak,cinta akan cacat.Itulah cinta sebenar cinta.
Cinta Wujud Sejak Dilahirkan
Rasa cinta sedia wujud di dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia.Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu,membawa kepada cinta kepadakekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci,maka akan cinta kepada Tuhan Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih.
Cinta Bersedia
Bila sampai masanya di setiap tahap-tahap cinta,maka Tuhan menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu.Pada mulanya jiwa itu bersedia menerima cinta,lantas sedia pula untuk berkongsi rasa kewujudan dengan dikasihi.Sedia untuk mengikat setia serta saling memahami.Setia untuk dipertanggungjawapkan kerana cinta.Sedia untuk menyerah diri pada yang dicintai.
Cinta Itu Indah
Walaupun kewujudan cinta tidak bisa dilihat,tetapi cinta itu indah dan cantik.Cantiknya itu tulin dan tidak ia bertopeng.Bukan saja ia cantik malah suci murni,bercahaya gemerlap dan putih bersih.
Cinta Itu Mengharap Balasan
Cinta antara manusia itu berkehendak kepada jodoh atau pasangan,dari diri yang punya persamaan,dari diri yang asalnya satu.Bila dapat yang dicari,bermakna cinta itu menganggap telah bertemu yang paling sesuai dan secucuk dengan jiwanya,untuk bersatu kembali.Kehendak itu timbal balik sifatnya kerana manusia dalam bercinta tidak hanya menerima tapi juga menerima.

Cinta Itu Menakluki

Sifat cinta itu ingin menguasai.Dia mahu yang dikasihinya itu hanya khusus untuk dirinya.Dia tidak mahu ianya dikongsi dengan orang lain. Sifat ini menuntut hak untuk mencintai dan dicintai.Tapi,dalam pada ingin menakluki,ia juga ingin ditakluki sepenuhnya.
Cinta Itu Mengetahui
Pada asasnya sebenarnya cinta itu mengetahui.Orang yang bercinta tahu siapa yang patut dicintainya.Cinta tidak perlu bertanya.Manusia boleh jatuh cinta tanpa membaca ilmiah atau novel tentang cinta.Mereka tahu apa yang perlu dilakukan.Tapi,cinta cuma tahu bercinta.Ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberikan panduan.

Cinta Itu Hidup

Cinta adalah ibarat manusia,boleh berputik,lalu mekar serta boleh layu dan gugur.Cinta itu punya deria dan perasaan.Cinta mendengar cinta,berkata cinta,melihat cinta.Cinta ada segala-galanya.Sayang, benci,cemburu,gembira,sedih,tenang,tertekan,ketawa dan menangis. Cinta itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati.Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.

Cinta Itu Suci

Sebagaimana yang banyak dikatakan orang,cinta itu suci.Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta.Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa Itulah sifat asal cinta,ia suci bagaikan anak yang baru lahir.Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan.Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa.
Cinta Itu Mempesona
Cinta itu bukan saja indah,tapi mempersonakan.Ia bukan kerana cinta itu nakal sifatnya tapi kerana ia suci dan bersih.Ia adalah sebagaimana anda melihat pada anak kecil yang comel dan bersih.Dia senyum pada anda dan merapati anda.Anda terpesona kerana bukan saja ianya comel,tapi kerana dia adalah insan yang tidak berdosa.Kerana sifat cinta yang mempersona ini selalunya manusia itu berbuat silap bila bercinta.Apa saja yang dilakukan oleh kekasihnya…mempersonakannya dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri. Itulah juga yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun seorang yang bijaksana,akan menjadi bodoh kerana pesona cinta.Akal itu mampu dikalahkan oleh nafsu.Nafsu itu tidak bisa dikalahkan melainkan jika anda sentiasa ingat kepada Tuhan Maha Pencipta.
Apakah itu Bukti Cinta?
Cinta perlukan bukti.Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu.Mereka percaya jika itu tidak berlaku,maka cinta itu tidak tinggi nilainya.
Sebenarnya anggapan itu tidak tepat.Jika anda beri semua yang dia mahu,apakah yang tinggal pada anda? Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?
Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri
“Janganlah hendaknya kecintaan anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi lupa dan kebencian anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi hancur”
- Saidina Umar Ibnul Khattab -

Wednesday, April 13, 2011

Safuan

Posted by atirah mutaza at 1:36 PM 2 comments
Safuan
 saya amat menyintai awk
saya tak boleh melupakan awk walau sesaat pown
bagi saya awak la segala2nya untuk saya
hati saya sudah dimiliki oleh awak
bile kita contact balik saya happy sangat
saya rasa terharu sangat bile awk cakap awak tahu perkembangan tentang diri saya
n awak still cintakan saya x pernah lupakan saya
saya terharu sangat coz ade owang cintakan saya sampai begitu
tiba2 hati saya tergerak untuk follow blog awak
sy pown follow n baca blog awak
saya sedih kot bila baca yang awak ade cakap pasal saya tu
saya mintak maaf sangat pasal tu
tapi betul saya kata saya tak berniat pown
pe pown saya teringin sangat nak kita macam dulu balik
saya happy klu kita dapat mcm dlu blik
lastly.
i'm always love u n sy takkan pernah lupakan awak.
n
plz jgn pernah henti untuk menyintai diri saya
atau 
melupakan saya.

Planning for sem3

Posted by atirah mutaza at 12:55 PM 0 comments
planning aq sem 3 nie nak duduk luar
duduk dengan ifa, miera, nad n wida. .
tapi umah tu kene 6 orang bru murah sikit nak bayar.
nie baru ade 5 owang je. .
lagi seorang je
tapi sebelum nak kuar aq perlu wat surat n cari umah
bab cari umah tu tak de masalah sangat coz dah ade yang tolong carikan
iaitu
EN SAFUAN
my ex-bf
yang tolong carikan umah
Thanks awak coz tolong carikan
yang susah nie nak wat surat n kene ade sebab yang kukuh. .
aduhaiii. .

Force

Posted by atirah mutaza at 12:39 PM 0 comments
hati ku ini ingin memberontak
coz ade orang tak faham bahase bila aq cakap
die asyik nak luah kan perasaan n hati die je
tension aq siot
aq dah kata aq tak nak jmpa,TAK NAK LE
tak faham2 lagi ke
aq just nak barang aq balik je
nie nak paksa2 pulak
LAIS!!!

Thursday, April 7, 2011

Bulan!!

Posted by atirah mutaza at 10:13 AM 0 comments

Bulan..............
aq sedih bila tengok kau ,
coz kau menggingatkan aq pada seseorang. .
owg itu pernah berkata kalau aq merinduinya lihat lah kau BULAN. .
tapi pe pown aq terpksa lpakan. .
biar lah bulan menjadi peggntinya buat diriku yang kerinduan ini. .
disebabkan itu lah aq rasa teramat sedih apabila melihat kau bulan. .
tadi masa aq nak ke cafe aq ternmpak bulan. .
aq melihat je bulan itu coz aq terlalu merindui dirinya. .
aq x tahu la kenapa susah sngat untuk aq melupakannya. .
munkin sbb aq terlalu menyintainya. .




crying

Posted by atirah mutaza at 9:13 AM 0 comments

 nak balik. .
nak balik. . 
rindu nak balik ipoh. .
dah lama tak balik. .
kenapa x de yang faham hati aku. .
aku cuma mintak nak balik je. .
itu je. .
tak lebih dari tu. .
 

LUKA LARA HATIKU Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei