Wednesday, August 31, 2011

perkara yang membuatkan aq benci kepada lelaki

Posted by atirah mutaza at 11:54 AM 0 comments

KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

Sunday, August 21, 2011

Posted by atirah mutaza at 10:08 AM 0 comments

semakin hari hati ini semakin sayang padanya
semakin hari jiwa ini semakin rindu padanya
semakin hari fikiran ini semakin memikirkannya
semakin hari kasih ini semakin mendalam terhadapnya
tapi
itu semua hanya diriku sahaja yang mengetahui
biarlah diriku sahaja 
yang merasainya
:'(

Midterm or Raya !!!!!

Posted by atirah mutaza at 9:48 AM 0 comments
besok aq ade midterm cost control

tapi malas giler n bercinta rasanya nak bace coz 

otak skrang nie asyik ingat nak balik ipoh n raye je. .

En.Din sy Atirah Mutaza  malas giler nak bace. 

boleh tak cakap macam tu kat lecturer??

haaaa. . .

Monday, August 15, 2011

Posted by atirah mutaza at 11:02 AM 0 comments
sakit otak aq nak kena wat pamplet untuk jualan rabu nie. 
mane x akit otak coz dah wat then dah save tapi die x kuar pe yg aq dah wat tu. .
sakit hati giler ar. .
dah ar kene stay up mlm untk bace buku
Food And Baverage Service Operation.
pasal 
type of service. .
TENSION !! TENSION !!

Sunday, August 14, 2011

Birthday yg ke 19

Posted by atirah mutaza at 1:12 PM 0 comments

Salam dear blogger. .pada 11 AUGUST 2011 genap la umur ira 19 tahun. .
sempena besday ira,ira nak ucapkan thanks to my mum coz dah lahirkan ira dalam dunia ini. .tanpa mak ira x kan ade kat dunia nie sekarang. .THANKS. .
Mak abah thanks sbb dah bagi segala galanya benda yang ira perlukan n bende yang ira nak malah lebih dari keperluan tu semua ira dah rasa. .
Thanks to my family coz always support ira. .




Friday, August 12, 2011

30 Perkara Perempuan tak Sempat Bagitau Lelaki

Posted by atirah mutaza at 2:58 PM 0 comments
30 Perkara Perempuan tak Sempat Bagitau Lelaki.



1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

Tuesday, August 2, 2011

BBS !!!!!

Posted by atirah mutaza at 9:34 PM 2 comments
tolong ar aq cakap bende betul kot. .
then bila masa plak aq nie ska mengarah2 ko n bila msa aq sruh ko ltak mkanan ko spya bg smua owang mkan. . .aq x hdap ar nak mkanan ko. .aq pown ade mkanan  ar. .mkanan aq lg bnyak dr kaw ar pompuan. .
tolong ar jgn pndai2 wat cite k. .
perlu ke sampai cite kat bf ko semua tu??
klu x puas hati dengan aq bg je ar thu aq. .
pengecut giler ar ko. .
start dri hri nie memang aq x kan tegur n snyum ag ar dgn kaw. .
owang dah wat baek dgn ko. .ko bleh plak ckp mcm 2 kan. .
blar ar kaw. .g mam ar sma kow pompuan. .
ko ingt ko tu bgus sngat ke haaaa!!!
tolong sikit. .dah ar bajet lawa. .
x lawa pown la. .
dah ar ko tu pemalas giler. .
eerrrrr. .
i hate u. .

 

LUKA LARA HATIKU Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei